مدارات صوتی, همه مطالب

کراس اوور 3way با تفکیک بالا (12dB/oct)

توضیحات :

اصولا هیچ بلندگویی به تنهایی نمی‌تواند رنج فرکانس صوتی رو تحت پوشش خودش قرار بدهد ، از این رو افرادی که به موسیقی علاقه مند هستند از کراس اور برای تفکیک فرکانس و گسترش باند فرکانسی بهره می‌برند. کراس اوور صوت ورودی را فیلتر می‌کند و هر کدام از بازه های فرکانسی Low . Mid , High را به بلندگویی اعمال می‌کند که قابلیت پخش آن بازه را دارا باشد ، اینگونه می‌توان به صدایی طبیعی تر دست پیدا کرد.

مشخصات :

توان ۱۰۰ وات
استفاده از خازن های مرغوب جهت افزایش عمر و کیفیت صوت ( WIMA ,ELNA )
رنج فرکانسی از 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز
فیلتر 2nd order با شیب تضعیف 12dB/oct
رنج فرکانسی ووفر : <1200Hz رنج فرکانسی میدرنج : 600Hz 2KHz
دارای مدار zobel برای کاهش و دفع ولتاژ های برگشتی از ووفر
مناسب برای سیستم های صوتی اتومبیل و خانگی
راه اندازی ووفر + میدرنج + تیوتر یا سوپر تیوتر و انواع کامپاننت
ابعاد : 71x61x20

3Way audio crossover

12dB/oct attenuation slope
cutoff frequency @4ohm :
Woofer : 1200Hz
Mid : 600Hz-5KHz
Tweeter : 2Khz
Dimension : 71x61x20 (mm)

کاربرد :

استفاده در سیستم های صوتی اتومبیل
استفاده در سیستم های صوتی خانگی
ساخت بلندگو های استند های سینمایی و بوکشلف های رومیزی
راه اندازی کامپاننت در اتومبیل
مچ کردن چند بلندگو با یک کانال آمپلی فایر

یک دیدگاه در “7”

  1. محمد جلال طیرانی گفت:

    سلام مهندس اکثر کراس اوورها از سلف با هسته هوا استفاده میکنند.آیا استفاده از سلف با هسته فرت مشکلی ایجاد می‌کنه.من این کراس اوور استفاده کردم به نظر ووفر علاوه بر باس صدای خواننده که تو فرکانس میانی هست شنیده میشه شما عملا فرکانس خروجی کراس اوورتونو بررسی کردید یا برحسب فرمول سلف و خازن خروجی فرکانس نوشتید؟سپاس طراحی فیبر و قطعات عالی هست.سوراخهای فیبر مدار چاپی جاهای خوبی نیستند برای فیکس کردن.نقاط ضعیف که خطر شکستن فیبر بالاست

    1. سلام ،
      تشکر از نظر و پیشنهادات شما که در جهت پیشرفت خدمات ما ارائه میدید ،
      فلسفه ی استفاده از سلف air core بخاطر تحمل جریان اشباع بسیار بالا در مدار های پرتوان هست ، در این مدار کراس اور از هسته ی فریت گپ دار استفاده شده که تحمل اشباع رو بالا میبره و برای توان های تا 100 وات کافیه ، علاوه بر اون هسته های فریت این مدار تا فرکانس 100 کیلو به راحتی پاسخگو هستند
      سیم پیچ این ترانس از نوع لیتز است (برای کارکرد بهتر در فرکانس بالا). مزیت بعد هسته فریت مقدار DCR بسیار کمتر نسبت به air core ها هست .
      در کل نباید از این مدار انتظار کراس اور HighEnd داشت ، چون باید میلیونی هزینه کنید ، هدف از طراحی این کراس جلوگیری از خرابی توییتر و میدرنج هست + تفکیک فرکانسی مناسب ، سعی شده با تمام باند ها بتونه مچ بشه .
      فرکانس ها با اسیلوسکوپ و با باند ها 4 اهمی اندازه گرفته شده ، چون با تغییر امپدانس باند فرکانس تغییر می کنه.

      برای تصحیح مکان سوراخ ها هم می توانید از طرق ایمیل طرح مورد نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید تا بررسی بشه.
      با تشکر از نظرتون

      1. محمد جلال طیرانی گفت:

        با سلام و سپاس از پاسخ فقط من سلف سنج ندارم سلفاتون چند هانری هستند می‌خوام بپیچم و آزمایش کنم تو مدار خودتون با هسته هوا ببینم چه تعبیری میکنن

  2. باقری گفت:

    سلام . خدا قوت . برد کراس اور ها رو از کجا میتونم تهیه کنم . متشکرم

    1. سلام ،
      لطفا جهت تهیه محصولات از طریق راه های مربوطه در قسمت “ارتباط با ما” تماس بگیرید.
      با تشکر از توجه شما

  3. سروش گفت:

    با سلام و خسته نباشید من قبلا 2 عدد از این ماژول را خریداری کردم و الان حداقل 2 عدد و حداکثر 4 ماژول دیگه نیاز دارم و خیلی گشتم ولی متاسفانه در هیچ فروشگاه اینترنت نتونستم پیدا کنم لطفا امکان خرید از طریق سایت را فراهم کنید

    در ضمن این ماژول ها برای سیستم های صوتی کم توان 100 وات بسیار عالی جواب میده

    1. سلام متاسفانه دیگر از این مدل تولید نخواهد شد و مدل جایگیزین در دستور کار قرار میگیرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *