شارژر ها, مبدل های AC DC, همه مطالب

تغذیه فلایبک با توان 100 وات دارای کنترل ولتاژ و جریان

توضیحات:

این مدار تغذیه فلایبک برای کاربرد های خاص هست که به سفارش مشتری شخصی سازی شده و می توان برای ولتاژ های 5 ، 12 ، 24 ولت آن را سفارشی کرد.

رنج ولتاژ ورودی : ۱۸۰ الی ۲۴۵ ولت متناوب
رنج ولتاژ خروجی : ۱۱ الی ۱۶ ولت دیسی
تتظیم جریان خروجی : ۰.۵ الی ۱۰ آمپر
توان پیک ۱۵۰ وات و دائم ۱۰۰ وات
راندمان در بار کامل : ۷۵ درصد
محافظ اتصال کوتاه بصورت Hiccup
محافظ اضافه ولتاژ خروجی
کنترل فن با ترموسوییچ
دارای تغذیه اگزیلاری ۱۲ ولت ۱ امپر برای فن و نمایشگر و …
نویز و ریپل خروجی بسیار کم
زمان استارت اپ کمتر از ۵۰۰ میلی ثانیه
فرکانس 70 کیلوهرتز
طراحی مدار بهینه گیت درایور با کمترین اورشوت و پری شوت

یکی از مواردی که تجربه‌ی جالبی برای من شد استفاده از اپ امپ برای سنس و کنترل جریان خروجی بود ،از آنجایی که جریان خروجی نسبتا بالا هست و در رنج های مختلفِ توان نباید افت ولتاژ ایجاد بشه ،پس سنس جریان با مقاومت شنت در خط منفی خروجی منتفی است ، بنابر این تصمیم گرفتیم که ولتاژ مقاومت های شنت را بصورت منفی سنس کنیم ،اما با توجه به محدودیت های اپ امپ و هزینه بر بودن استفاده از تغذیه دوبل تصمیم به شیفت دادن ولتاژ و قرائت اون تا ماکزیمم ولتاژ منفی ورودی اپ امپ ها یعنی ۳۰۰ میلی ولت گرفتیم . جریان خروجی توسط ۴ مقاومت شنت ۶۰ میلی اهمی که موازی هستند سنس میشه و فیدبک توسط اپتوکوپلر به آیسی UC3842 ارسال میشه . مدار در مود DCM و CCM با پایداری کار میکنه و هسته اون با بهینه ترین حالت پیچیده شده تا بالاترین ایزولاسیون رو در کنار کمترین اندوکتانس نشتی و شار پراکندگی داشته باشه.
در مدار گیت درایور تمهیدات زیادی برای غلبه بر خازن میلر ، اسپایک های ناخواسته و شرایط غیر قابل پیش بینی در نظر گرفته شده تا مدار بیشترین قابلیت اطمینان رو داشته باشه.
من به شخصه تمایل به استفاده از قطعات اس ام دی دارم اما به درخواست مشتری تماما دیپ طراحی شده تا کار مونتاژ برای تیراژ های متوسط و پایین ، آسان تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *